> > >   KARVINÁ EXTRA     -     názory, ohlasy, kritika   -   bez cenzury

Tyto příspěvky vyjadřují názory občanů a nemusí se shodovat s názory redakce.
Redakce za obsah těchto příspěvků nepřebírá žádnou odpovědnost.
Klikněte pro zvětšení...

Milí příznivci kultury a umění

vloženo: 02.11.2018           komentářů: 0

Milí příznivci kultury a umění,

dovolte nám, abychom Vás pozvali na cyklus našich speciálních filmových projekcí SVĚTOVÉ UMĚNÍ V KINĚ CENTRUM 2018/2019. V nové sezóně našeho cyklu Vás čeká celkem sedm titulů, 3 opery, 2 balety a 2 dokumenty o výtvarném umění (detaily najdete níže a také v přiložené brožuře). Začínáme v úterý 13. listopadu 2018 velkolepou operní podívanou: záznamem Verdiho Aidy uváděné na půdě madridského Královského divadla. Podobně jako loni máte možnost využít také náš systém předplatného: každý divák, který si zakoupí tři vstupenky na různé tituly cyklu, získá průkazku předplatitele, opravňující jej k nákupu libovolného počtu dalších vstupenek za nejvýhodnější cenu. Předplatné stejně jako zvýhodněné vstupenky v rámci předplatného či zlevněné vstupenky pro seniory a diváky do 15 let zakoupíte od středy 24. října 2018 pouze v pokladnách kina Centrum a MěDK kde jsou také k dispozici programové letáčky, standardní vstupenky je možno zakoupit také online na webu kina: .....kinokarvina.cz

Věříme, že si v naší pestré nabídce vyberete, přejeme mnoho hlubokých kulturních zážitků na velkém plátně a těšíme se na Vás!

Světové umění v kině Centrum 2018-2019

Úterý 13. 11. 2018 v 17:30 hodin

AIDA Giuseppe Verdi/ Antonio Ghislanzoni/Leda Lojodice

Je málo světových oper, ve kterých se spojuje velkolepost s intimitou. Verdiho Aida, vyprávějící o lásce vojenského kapitána a otrokyně na pozadí krvavého konfliktu mezi Etiopany a Egypťany je ale nesporně jednou z nich. Přijďte si vychutnat záznam velkolepého uvedení operní klasiky v madridském Teatro Real. Teatro Real, Madrid, Itálie, přibližně 155 min., české titulky, vstupné 230 Kč, děti, mládež a senioři 200 Kč. Vstupné v rámci předplatného 180 Kč

Neděle 23. 12. 2018 v 17:30 hodin

LOUSKÁČEK Petr Iljič Čajkovskij/ Christian Spuck

Louskáček platí za jeden z nejkrásnějších způsobů, jak objevit kouzlo baletu – a v předvečer Štědrého dne také nádherný způsob, jak na velkém plátně prožít kouzlo Vánoc ve společnosti předních evropských umělců. Přijďte se užít vánoční baletní klasiku v netradičním zpracování curyšského baletu.

Zürich Balet, Švýcarsko, přibližně 135 min. (1 přestávka), vstupné 230 Kč, děti, mládež a senioři 200 Kč. Vstupné v rámci předplatného 180 Kč

Úterý 15. 1. 2019 v 17:30 hodin

IMPRESIONISTÉ A MUŽ, KTERÝ JE STVOŘIL

Cézanne, Monet, Manet, Renoir… kým doopravdy byly tyto ikony impresionismu? Jak a proč malovali? Co se skrývá za jejich odkazem? Snímek na tuto otázku odpovídá díky unikátnímu přístupu k nejrozsáhlejší výstavě, která kdy byla tomuto směru věnována. Dokument, VB, 90 min., české titulky, vstupné 180 Kč, děti, mládež a senioři 150 Kč. Vstupné v rámci předplatného 130 Kč

Úterý 19. 2. 2019 v 17:30 hodin

DON GIOVANNI Wolfgang Amadeus Mozart/ Lorenzo Da Ponte

„Pokud by existovalo něco jako perfektní opera, Don Giovanni je zcela jasným kandidátem. Má naprosto vše od dramatu, komedie, sexu, žárlivosti a frašky až po jedno z nejlepších libret i hudby, jaká kdy byla napsána,“ prohlásil o Donu Giovannim Plácido Domingo. Přijďte si vychutnat toto nesmrtelné dílo v provedení scény, která se nachází v srdci nejromantičtějšího města světa - benátského Gran Teatro La Fenice! Gran Teatro La Fenice, Benátky, Itálie, přibližně 165 min., české titulky, vstupné 230 Kč, děti, mládež a senioři 200 Kč. Vstupné v rámci předplatného 180 Kč

Úterý 12. 3. 2019 v 17:30 hodin

LABUTÍ JEZERO Petr Iljič Čajkovskij/Rudolf Nurejev

Záznam nejslavnějšího baletu světa na první francouzské scéně, která odkaz legendárních choreografů M. Petipy a L. Ivanova obohatila o rukopis dalšího geniálního tanečníka a choreografa Rudolfa Nurejeva. Snivou atmosféru nevyjasněnosti nádherně doplňují kostýmy a minimalistická scénografie dotvářející obraz nevraživého světa.

Balet Národní Opery, Paříž, Francie, přibližně 155 min. (1 přestávka), vstupné 230 Kč, děti, mládež a senioři 200 Kč. Vstupné v rámci předplatného 180 Kč

Úterý 16. 4. 2019 v 17:30 hodin

REMBRANDT Z NÁRODNÍ GALERIE V LONDÝNĚ A RIJKSMUSEA V AMSTERDAMU

Každá Rembrandtova výstava je netrpělivě očekávána, ale ta, kterou hostila londýnská Národní galerie a amsterdamské Rijksmuseum u příležitosti 350. výročí umělcovy smrti, byla opravdu výjimečnou událostí. Díky exkluzivnímu přístupu do obou galerií bylo možné dokumentovat tuto památnou expozici a prokládat tak životní příběh Rembrandta s pohledy do zákulisí v těchto světově proslulých institucích. Dokument, VB, 90 min., české titulky, vstupné 180 Kč, děti, mládež a senioři 150 Kč. Vstupné v rámci předplatného 130 Kč

Úterý 28. 5. 2019 v 17:30 hodin

LA TRAVIATA Giuseppe Verdi/ Francesco Maria Piave

Operní ztvárnění tragického příběhu pařížské kurtizány Violetty Valéry podle předlohy Alexandra Dumase mladšího (Dáma s kaméliemi) dojímá diváky již více než 150 let a patří k repertoárovým stálicím světových operních domů, mezi něž madridské královské divadlo nesporně patří. V roli Violetty uvidíte (a uslyšíte) jednu z nejceněnějších operních pěvkyň současnosti, albánskou sopranistku Ermonelu Jaho.

Teatro Real, Madrid, Itálie, přibližně 125 min., české titulky, vstupné 230 Kč, děti, mládež a senioři 200 Kč. Vstupné v rámci předplatného 180 Kč